Maści przeciwbólowe

Maści to te z preparatów, które stosujemy na zewnątrz, a które niejednokrotnie przynoszą nam wewnętrzną ulgę i ukojenie. Zamiast faszerować się tabletkami przeciwbólowymi, możemy zaaplikować sobie maść o miejscowym rezultacie. Warto mieć je pod ręką, bowiem ratują nas w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Jakie możemy wybrać?

Maści na stłuczenia i obrzęki

Podczas tego typu razów najczęściej dochodzi do miejscowego zaczerwienia skóry, obrzęku, nieprzyjemnego bólu i dyskomfortu, który wyklucza nas z codziennego funkcjonowania. Wówczas warto sięgnąć po maść chłodzącą lub rozgrzewającą, która będzie działać przeciwzapalnie, przeciwzakrzepowo i przeciwobrzękowo. Na rynku dostępnych jest wiele tego typu preparatów. Wśród nich można wymienić Lioton 1000, Voltaren Emulgel, IBUM czy Traumon.

Maści przeciwbólowe dla sportowców

Dzisiaj wielu z nas chciałoby być fit, dlatego oprócz diety, forsuje swoje ciało na siłowni, podczas biegania czy innych wymagających pracy aktywności. Niejednokrotnie powodują one bolesne urazy, do wyleczenia których potrzebujemy specjalnych preparatów. Oprócz wspomnianych wyżej żelów, na pewno warto sięgnąć po znane od wielu pokoleń maści. Zaliczają się do nich np. maść borowinowa, która pomaga przy urazach narządów ruchu. Na sportowe urazy polecane są również Neo-Capsiderm, Altacet czy Ben-Gay. Ta ostania zawiera mentol, który stymuluje zakończenia nerwowe w skórze i dociera do głębszych warstw, tym samym pomaga we wchłaniania substancji przeciwbólowej.

Maść końska przeciwbólowa

Jedną z najbardziej znanych maści i często stosowanych jest maść końska przeciwbólowa. Jest wyprodukowana według tradycyjnej receptury z zastosowaniem olejków eterycznych oraz ekstraktów ziołowych, a także przyjemnej hydracji żelowej. Maść końska ma przede wszystkim działanie rozgrzewające, które przyniesie ulgę podczas nadmiernego zmęczenia czy przeciążenia. Jest idealna na bóle mięśniowe-stawowe.

Maść przeciwbólowa na zwyrodnienie stawów

Niezwykle często ból powodują przewlekłe zmiany, które przypominają o sobie od czasu do czasu. Wówczas pomocna w łagodzeniu bólu może okazać się maść przeciwbólowa i przeciwzapalna. 40% wszystkich zwyrodnień stanowią zwyrodnienia kolan. Na tę dolegliwość możemy zastosować maść Diclofenax lub Piroxicam. Należy je dokładnie wcierać w skórę ok 4 razy dziennie. Taka terapia powinna być wsparta dodatkowymi zabiegami, np. ciepło-zimnymi natryskami, często również lekami doustnymi, które przepisze nam lekarz.

Maści przeciwbólowe – na co zwracać uwagę?

Pamiętajmy, że powinniśmy zapoznać się z etykietą maści przed jej zastosowaniem. Warto stosować się również co do zaleceń dawek jej aplikowania. Dzięki temu unikniemy potencjalnych reakcji uczuleniowych. Warto wiedzieć, że niektóre maści reagują niekorzystne z promieniami słonecznym, przez co mogą nieprzyjemnie podrażnić skórę. Pamiętajmy też, by nie mieszać maści i jednocześnie stosować wyrobów różnych producentów. Mogą mieć podobny lub wręcz wykluczający się skład, przez co utrudnią swoje lecznicze działanie. Po zaaplikowaniu dawki maści, pamiętajmy, by zawsze dokładnie umyć ręce, by uniknąć dostania się preparatu do oczu.

Oferta maści jest niezwykle bogata, jednak warto sugerować się składem danego preparatu oraz jego przeznaczeniem. Nie wszystkie bowiem maści będą działać na to samo schorzenie w identyczny sposób.